Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Παρασκήνιο - iShow.gr
Παρασκήνιο
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ντοκυμαντέρ
Ενημερωτική εκπομπή
Είδος
Σειρά εκπομπών - ντοκυμαντέρ, ελληνικής παραγωγής, γύρω από τον πολιτισμό.
Συντελεστές
Κύκλοι
1
1
34
Ο Γιάννης Μπεχράκης, διακεκριμένος φωτογράφος και πολεμικός ανταποκριτής, έχει τιμηθεί στη διάρκεια της καριέρας του με πολλά βραβεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο φακός της εκπομπής «συλλαμβάνει» τον Έλληνα φωτογράφο και φωτορεπόρτερ, την περίοδο που εγκαταλείπει τις αποστολές και τα μέτωπα των πολεμικών επιχειρήσεων. Τα τελευταία δύο χρόνια ο χρόνος του μοιράζεται ανάμεσα στην Αθήνα, με την οικογένειά του, και στην Ιερουσαλήμ, όπου διευθύνει το φωτογραφικό τμήμα του Πρακτορείου Ρόιτερ, το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά από αυτό της Νέας Υόρκης.

Διατρέχοντας την εικοσάχρονη πορεία του Γιάννη Μπεχράκη, το ντοκιμαντέρ καταγράφει τον τρόπο δουλειάς του και τα ερεθίσματα που τον οδηγούν στη δημιουργία, διερευνώντας παράλληλα το αν και πώς μπορεί ένας άνθρωπος, «εθισμένος» στο κυνήγι των γεγονότων και στους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται, να λειτουργήσει στο πλαίσιο μιας «φυσιολογικής» ζωής.
Τα τελευταία δυο χρόνια το Θέατρο της Επιδαύρου συγκλονίστηκε από θυελλώδεις αντιδράσεις κοινού και κριτικών σε δυο παραστάσεις Αρχαίου Δράματος απο ξένους σκηνοθέτες και έλληνες ηθοποιούς. Η Μήδεια σε σκηνοθεσία Ανατόλι Βασίλιεφ το καλοκαίρι του 2008 και οι Πέρσες σε σκηνοθεσία Ντίμιτερ Γκότσεφ το καλοκαίρι του 2009.
Τα όσα έγιναν, προκάλεσαν οξύτατες συζητήσεις και αντιπαραθέσεις θεατρανθρώπων, κριτικών, δημοσιογράφων, διανοουμένων, ιστορικών αλλά και πολιτικών.

Μια σειρά από ζητήματα ήρθαν στην επιφάνεια, όπως η ξενοφοβία, η παράδοση, η αίσθηση μοναδικότητας που διακρίνει τους νεοέλληνες, η σύνδεση των κλασικών κειμένων με την Εθνική μας ταυτότητα και την προάσπισή της, η διδασκαλία του λόγου μέσω διερμηνέα από αλλοεθνείς σκηνοθέτες, το ζήτημα της μετάφρασης, το παραδοσιακό απέναντι στο μοντέρνο, η ιδιαιτερότητα του ποιητικού λόγου, τα όρια στην καλλιτεχνική έκφραση και τελικά αυτή η ίδια η «Ιερότητα» του Θεάτρου στην Επίδαυρο, η ενέργεια του χώρου και η μεταφυσική διάσταση στην προσέγγιση των αρχαίων κειμένων.
1979. Στους πρόποδες της Ακρόπολης, στο μοναδικό τζαζ κλαμπ της χώρας, ο Σάκης Παπαδημητρίου στο πιάνο και ο Φλώρος Φλωρίδης στα σαξόφωνα, υπογράφουν τη γενέθλια πράξη της σύγχρονης Ελληνικής τζαζ. «Αυτοσχεδιάζοντας στου Μπαράκου» ο τίτλος.

Ο Σάκης Παπαδημητρίου, πολυσχιδής προσωπικότητα, συγγραφέας που ξεκίνησε και υπήρξε για χρόνια μέλος της ομάδα της «Διαγωνίου» στη Θεσσαλονίκη, άνθρωπος της τζαζ με διάφορες ιδιότητες –αρθρογράφος σε περιοδικά, (συν)διοργανωτής φεστιβάλ, ραδιοφωνικός παραγωγός με συνεχή 35ετή παρουσία στο κρατικό ραδιόφωνο- μα πάνω απ’ όλα αυτοσχεδιαστής, βιογραφείται στο «Παρασκήνιο».

Ο Σάκης Παπαδημητρίου ξεκίνησε με πεζογραφήματα, μελέτες για τη μουσική και ως πιανίστας και συνθέτης με μικρά συγκροτήματα τζαζ, στη δεκαετία του 60. Συνέχισε με μουσική σε θεατρικές παραστάσεις και πολυσύνθετες εκδηλώσεις, όπου η μουσική συνδυάζεται με λογοτεχνικά κείμενα, κινηματογράφο, ζωγραφική και χορό. Παράλληλα, συνέχισε τις εμφανίσεις σόλο πιάνο ή με διάφορα σχήματα σε πολλά φεστιβάλ του εξωτερικού.

Από το 1989 ασχολείται με τη σχέση βωβού κινηματογράφου και μουσικής επί σκηνής, έχοντας επενδύσει μουσικά πάνω από 20 ταινίες.
Με τη Γεωργία Συλλαίου, από το 1995, έχουν παρουσιάσει κύκλους τραγουδιών καθώς και παραστάσεις με άξονα το βωβό κινηματογράφο και τα πρωτοποριακά κινήματα της δεκαετίας του 20. Μέχρι τώρα έχουν εκδοθεί δεκαοκτώ βιβλία και δεκαέξι προσωπικοί του δίσκοι.

Στην εκπομπή αναλύει τη σχέση του με το πιάνο, συζητάει με τον Άρη Γεωργίου, αρχιτέκτονα και φωτογράφο, για τα χρόνια της «Διαγωνίου» και τον Ντίνο Χριστιανόπουλο, μέντορα και των δύο, για τη λογοτεχνία, τη τζαζ και τον αυτοσχεδιασμό. Η 30ετής πορεία του παρουσιάζεται μέσα από πλούσιο αρχειακό υλικό.
Ο Χάγκεν Φλάισερ είναι από τους επιφανέστερους ιστορικούς της Ευρώπης με σημαντικά βιβλία (Το Στέμμα και η Σβάστικα κ.λ.π.), μελέτες, άρθρα, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις,όπως η αποφασιστική συμμετοχή του στην αποκάλυψη του ναζιστικού παρελθόντος του Βάλντχαϊμ στη Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο Αθηνών και απόλυτα ενταγμένος στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς ζει στην Ελλάδα μόνιμα από το 1977 (είχε ξεκινήσει να έρχεται στην περίοδο της χούντας ήδη) και είναι παντρεμένος με Ελληνίδα, της οποίας συγγενείς είχαν εκτελεσθεί στην σφαγή των Καλαβρύτων.
Κεντρικός άξονας της εκπομπής θα είναι το τελευταίο του βιβλίο Οι πόλεμοι της μνήμης, που ήδη θεωρείται μοναδικό στο είδος του και εξετάζει σε βάθος την σχέση των λαών με το πρόσφατο παρελθόν του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μέσα από μια εντυπωσιακή παράθεση γεγονότων, στοιχείων και αναλύσεων, βλέπουμε πώς έγινε η πρόσληψη των αιματηρών γεγονότων σε Δυτική και Ανατολική Ευρώπη σε σχέση με την δημοκρατία και τον υπαρκτό σοσιαλισμό, πώς τα ίδια γεγονότα εξέλαβαν εντελώς αντίθετη διάσταση μετά την πτώση του Τείχους, ποιες μορφές παίρνει η περίφημη γερμανική ενοχή, ποια η αντιμετώπιση των Εβραίων και μέσα σε όλα αυτά φυσικά, η θέση της Ελλάδας.

Ο Στέφαν Μίλλερ, είναι ο σύγχρονος «λέων» της Νεμέας. Είναι ο αρχαιολόγος που όταν έφτασε στη Ελλάδα πριν από 35 χρόνια είπε ,ότι έφτασε σπίτι του. Είναι εκείνος που διενήργησε ανασκαφές στην Αρχαία Νεμέα και έφερε στο φώς σημαντικά ευρήματα όπως το στάδιο που διεξάγονταν τα Νέμεα, δημιούργησε ένα αρχαιολογικό πάρκο, κατασκεύασε ένα σύγχρονο αρχαιολογικό μουσείο και ξεκίνησε την αναστήλωση του Ναού του Δία.( Ήδη οι τρεις όρθιες κολόνες του Ναού ,από την αρχαιότητα ,έχουν γίνει εννιά και το έργο της αναστήλωσης συνεχίζεται.) Και όλα αυτά χωρίς κρατική βοήθεια, μόνο με χορηγίες και δωρεές από την Ελλάδα και την Αμερική.

Ο ίδιος επίσης είναι ο εμψυχωτής της Αναβίωσης των Νέμεων Αγώνων που γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια στο αρχαίο στάδιο με μεγάλη συμμετοχή τόσο από την τοπική κοινωνία, όσο και από όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. Ταυτόχρονα υπηρέτησε ως καθηγητής κλασικής αρχαιολoγίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλευ και διατέλεσε Διευθυντής της Αμερικάνικης Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα(1982-87).

Έχει δημοσιεύσει πολλά βιβλία και άρθρα σχετικά με την Νεμέα και έχει
ανακηρυχθεί επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών . Επίσης έχει τιμηθεί με το παράσημο του Ταξιάρχη της Τιμής από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ίσως όμως το πιο σημαντικό έργο του είναι η ενεργοποίηση των κατοίκων της περιοχής για την αρχαία κληρονομιά και η ζεστή ανθρώπινη σχέση που διατηρεί με την τοπική κοινωνία. Ο ίδιος δηλώνει σεμνά ότι το έργο του οφείλεται στους ανθρώπους που γνώρισε και δούλεψε μαζί τους. Το Παρασκήνιο συνάντησε τον Καθηγήτη Μίλλερ στο σπίτι του στην Αρχαία Νεμέα. Μετά την συνταξιοδότηση του ,αποφάσισε να ζήσει με την γυναίκα του στην Αρχαία Νεμέα και να γίνει Έλληνας πολίτης (και πολύ δραστήριος μάλιστα!) Και απέδειξε μιλώντας στην εκπομπή δύο πράγματα που πιστεύει: Ότι ένα κινηματογραφικό πορτραίτο του δεν μπορούσε παρά να είναι ένα ομαδικό πορτραίτο με όλους τους ανθρώπους της Αρχαίας Νεμέας που τον βοήθησαν στο έργο του. Και ότι οι μύθοι ζούνε στην Νεμέα. Όχι μόνο οι αρχαίοι μύθοι αλλά γεννιούνται συνέχεια καινούργιοι μύθοι σημερινοί, από καθημερινούς ανθρώπους, αρκεί να είναι κοντά ένας άνθρωπος σαν τον Μίλλερ να τους ανασκάψει .

Το πέρασμά της σύντομο και φλογερόαπό το πάλκο, από την δισκογραφία και από την ζωή. Ο μύθος της, αξεπέραστος μέχρι σήμερα.
Η εκπομπή καταθέτει φόρο αγάπης στην Μαρίκα Νίνου, ψάχνοντας 52 χρόνια μετά το θάνατό της, για τους τρόπους που αυτή η ευλογημένη όσο και καταραμένη «παράξενη κοπέλα», λειτούργησε πάνω στην τέχνη της, τόσο ασυνείδητα καιτόσο παθιασμένα αλλά και για τους λόγους που αυτή η μοναδική εκφραστική δύναμη, είναι πάντα στην καρδιά μας.
Πλούσιο και ανέκδοτο φωτογραφικό υλικό,εξαίρετες ερμηνείες της σε σπουδαία τραγούδια του Τσιτσάνη, του Χιώτη κλπ. καθώς και το μοναδικό οπτικοακουστικό υλικό που διασώζεται με την Μαρίκα Νίνου, πλαισιώνουν τους καλεσμένους αυτού του αφιερώματος.

Ο Αλέξανδρος Ίσαρης, μια πολύπλευρη καλλιτεχνική προσωπικότητα, γνωστός ζωγράφος και γραφίστας, συγγραφέας και ποιητής, έχει παρουσιάσει ζωγραφική του σε οκτώ ατομικές και σε δώδεκα ομαδικές εκθέσεις και δημοσιεύσει δοκίμια, πεζά, ποιήματα και μεταφράσεις. Από το πινέλο στην πένα και από την πένα στη μετάφραση, δένει όλη αυτή τη δημιουργικότητά του με μια ζωή μοναχική.
Γεννήθηκε στις Σέρρες, σπούδασε αρχιτεκτονική στο Γκρατς της Αυστρίας και στη Θεσσαλονίκη όπου και έζησε μέχρι το 1978. Τα τελευταία 32 χρόνια ζει και δημιουργεί στην Αθήνα.
Με αφορμή την έκδοση του τελευταίου του βιβλίου, τη συλλογή διηγημάτων με τίτλο «Βίνκελμαν ή το πεπρωμένο», το «Παρασκήνιο» φωτίζει την καλλιτεχνική του πορεία μέσα από τις ποικίλες μορφές της δημιουργίας του.

iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz