Αναζήτηση
Η κυρία εξαφανίζεται - iShow.gr
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Η κυρία εξαφανίζεται - iShow.gr
Είδος
Θρίλερ μυστηρίου βρετανικής παραγωγής 1938
Διάρκεια
96'
Συντελεστές
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Υπόθεση
Θρίλερ
Μυστηρίου
Επιστρέφοντας από τις διακοπές της, η Ιρις, μια νεαρή Αγγλίδα που ετοιμάζεται να παντρευτεί κάποιον που δεν αγαπά, γνωρίζει στο τρένο μια γηραιά κυρία, που, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, εξαφανίζεται. Η κοπέλα ψάχνει να τη βρει. Οι συνταξιδιώτες όμως αρνούνται ότι την έχουν ποτέ συναντήσει και ένας ψυχίατρος προσπαθεί να την πείσει ότι έχει παραισθήσεις. Στην πραγματικότητα, το τρένο είναι σφηκοφωλιά παράλογα ηρωικών και ψύχραιμων πρακτόρων και η γηραιά «εξαφανισμένη» κυρία ονόματι Μις Φρόι - και αυτή μυστικός πράκτορας - είναι δεμένη και φιμωμένη. Η Ιρις κοντεύει να πιστέψει ότι τρελάθηκε. Κι όλοι οι υπόλοιποι, κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους ώστε να το πιστέψει. Ευτυχώς, όμως, τις έρευνές της συνδράμει ο νεαρός μουσικολόγος ερευνητής Γκίλμπερτ. Οταν το τρένο παγιδεύεται κοντά στα σύνορα και δέχεται ένοπλη επίθεση, η μις Φρόι κάτω από τους επιδέσμους μιας ψευδο-άρρωστης κατορθώνει να αποδράσει. Ξανασυναντιούνται όλοι μαζί στην Σκότλαντ Γιαρντ, όπου η μις Φρόι αφήνει το μήνυμα - για το οποίο διακινδύνευσε τη ζωή της - κλεισμένο στις εισαγωγικές φράσεις μιας μουσικής μελωδίας ...
Trailer
Πληροφορίες
Ασπρόμαυρη αισθηματική κωμωδία βρετανικής παραγωγής 1938 σε επανέκδοση
Η ταινία που έκανε τους κριτικούς να ανακηρύξουν τον Άλφρεντ Χίτσκοκ ως τον μεγαλύτερο Άγγλο σκηνοθέτη και του χάρισε του το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας του Κύκλου Κριτικών Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης .
Ένας μοναδικός συνδυασμός χιούμορ, σασπένς και αστυνομικού μυστηρίου με στακάτους διαλόγους, εξαιρετικό καστ και αριστοτεχνική σκηνοθεσία .
«Είναι vintage Χίτσκοκ!» Chicago Reader
«Ίσως η καλύτερη παραγωγή της βρετανικής περιόδου του Χίτσκοκ»
Video-Reviewmaster.com
«Ένας μοναδικός συνδυασμός παρανοϊκού σασπένς, ρυθμού, τάιμινγκ και χιούμορ»
Combustible Celluloid
«Φινετσάτο, ενδιαφέρον και απόλυτα διασκεδαστικό» Film4

Dial H for Hitchcock
«Η κυρία εξαφανίζεται» του 1938 είναι μια απ’ τις τελευταίες low-budget βρετανικές παραγωγές του Χίτσκοκ. Με πνευματώδες σενάριο και ένα καστ ιδιόρρυθμων χαρακτήρων, η ταινία αποτελεί ένα απ’ τα λιγότερο γνωστά έργα του σκηνοθέτη, αλλά παραμένει ένα απ’ τα κλασικά του Χίτσκοκ.
Η ιστορία ξεκινάει σε ένα ευρωπαϊκό ορεινό πανδοχείο, όπου οι ταξιδιώτες περιμένουν να καθαριστούν οι ράγες του τρένου από μια χιονοστιβάδα. Το πανδοχείο είναι υπερπλήρες και σ’ αυτό το σημείο γνωριζόμαστε με το καστ: την Iris Henderson

(Margaret Lockwood), μία νεαρή κοσμική γυναίκα που επιστρέφει στο Λονδίνο να παντρευτεί κάποιον που δεν αγαπά; την κυρία Froy (Dame May Whitty), μια ηλικιωμένη βαρόνη; τον Gilbert Redman (Michael Redgrave), έναν αυθάδη μουσικό; τον Δρ. Hartz (Paul Lukas), έναν εκλεπτυσμένο χειρουργό εγκεφάλου; τον κύριο και την «κυρία» Todhunter (Parker & Travers), ένα ώριμο ζευγάρι που παριστάνει τους νεόνυμφους; τον Caldicott (Wayne) και τον Charters (Radford), δύο φανατικούς οπαδούς του κρίκετ που έχουν εμμονή με την επιστροφή στο Μάντσεστερ για το μεγάλο παιχνίδι.
Το ξεκίνημα είναι, όπως θα περίμενε κανείς, αργό, αλλά ο ρυθμός γρήγορα κορυφώνεται, καθώς οι ταξιδιώτες επιβιβάζονται στο καθυστερημένο τρένο και αρχίζουν το ταξίδι για την Αγγλία. Πάνω, η Iris και η κυρία Froy κρατούν η μία στην άλλη συντροφιά σε μια απ’ τις κουκέτες των επιβατών. Η Iris αποκοιμιέται για λίγα λεπτά και, όταν ξυπνάει, ανακαλύπτει ότι η κυρία Froy έχει εξαφανιστεί. Όταν η Iris αρχίζει να την ψάχνει, όχι μόνο οι υπόλοιποι επιβάτες παραδέχονται ότι δεν την έχουν δει ποτέ, αλλά ακόμα ισχυρίζονται ότι αυτό το πρόσωπο δεν υπάρχει. Κρίνοντας απ’ το γεγονός ότι βρίσκονται πάνω σ’ ένα κινούμενο τρένο, η Iris πιστεύει ότι μια συνωμοσία έχει δημιουργηθεί εναντίον της και στρέφεται στον Gilbert για βοήθεια. Όταν η συνωμοσία γίνει προφανής, οι δυο τους βρίσκονται βαθιά μπλεγμένοι σ’ ένα θανατηφόρο παιχνίδι κατασκοπείας και κωδικοποιημένων μηνυμάτων.
«Η κυρία εξαφανίζεται» είναι μια αγωνιώδης ιστορία έρωτα και φόνου. Το κλειδί στην επιτυχία της ταινίας βρίσκεται στην τοποθεσία – ένα κινούμενο τρένο. Ενώ είναι εύκολο για τους ανθρώπους να γίνουν καπνός, είναι μάλλον ένα δύσκολο έργο όταν αυτοί βρίσκονται σε συνεχή κίνηση. Αυτό είναι που κάνει το καθήκον της Iris να βρει την κυρία Froy ενοχλητικό. Αν αυτό δεν αρκεί για να οδηγήσει την Iris στην τρέλα, η συνηθισμένη συμπεριφορά των υπόλοιπων επιβατών την οδηγεί στο σημείο να αρχίσει να αμφιβάλει για τον εαυτό της. Το υποστηρικτικό καστ κάνει θαυμάσια δουλειά στο να κρατάει σχετικά αλέγρα την ταινία, παρά την κλιμακωτή αγωνία που η Iris υφίσταται κατά την έρευνά της. Οι χαρακτήρες που ερμηνεύονται από τους Wane και Radford αποδείχθηκαν τόσο δημοφιλείς, που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν άλλες 10 ταινίες ως δίδυμο. Τα συνεχή πειράγματα για το αγαπημένο τους σπορ, το κρίκετ, πρόσφεραν ένα τέλειο έρεισμα στην ταινία για να αγαπηθεί απ’ το κοινό της. Οι «νεόνυμφοι», που εμπλέκονται σε μια μικρότερη συνωμοσία δικής τους επινόησης, στριμώχνονται αριστοτεχνικά ανάμεσα στα καραγκιοζιλίκια των Wane και Radford και την απόγνωση των Iris και Gilbert.«Η κυρία εξαφανίζεται» έχει μια κλασική χιτσκοκική δομή (έναν πρωταγωνιστή που το κοινό ξέρει ότι λέει την αλήθεια, αλλά δεν τον πιστεύει κανείς), αριστοτεχνικά πλάνα και την κατάλληλη δόση σασπένς και κωμωδίας. Ο Francois Truffaut, κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του με τον Χίτσκοκ, δήλωσε ότι βρήκε τον εαυτό του τόσο απορροφημένο από τους χαρακτήρες και την ιστορία, που μένει ακόμα να εξακριβώσει αν το τρένο κινούνταν ή όχι.
Τέρενς Μπράντυ
Ένα αριστοτεχνικό θρίλερ
Άγνωστοι σε ένα τρένο ψάχνουν για μια γυναίκα που γνωρίζει πάρα πολλά, στην ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ Η κυρία εξαφανίζεται, μια απολαυστική ιστορία κατασκοπείας από τον κινηματογραφικό μάστερ του σασπένς. Η Mάργκαρετ Λόκγουντ πρωταγωνιστεί ως Ίρις, μια Λονδρέζα κοσμική, που αρχίζει να έχει προβλήματα, όταν η γηραιά κυρία με την οποία μοιράζεται την κουκέτα της, εξαφανίζεται. Όλοι οι επιβάτες του τρένου αρνούνται να έχουν δει την καλοσυνάτη κυρία. Αρχίζει η Ίρις να χάνει τα λογικά της ή κάτι ύποπτο συμβαίνει;
Πρόκειται για την τελευταία βρετανική ταινία του σκηνοθέτη, πριν πάει στο Χόλυγουντ. Τα θέματά της είναι αρκετά χιτσκοκικά: ένας κλεμένος κωδικός, ένας καταχθόνιος απατεώνας και ένας χειρουργός εγκεφάλου, που ίσως είναι ή όχι η εξαφανισμένη κυρία. Σκηνοθετημένη αριστοτεχνικά από τον Χίτσκοκ, είναι επίσης εκπληκτικά πνευματώδης με τα κωμικά πειράγματα ανάμεσα στη Λόκγουντ και τον αταίριαστο παρτενέρ της Γκίλμπερτ (Μάικλ Ρέντγκρεϊβ), που προσθέτει απροσδόκητη ζωντάνια στο έργο: «Ο πατέρας μου πάντα μου έλεγε: ποτέ μην εγκαταλείπεις μια κυρία που βρίσκεται σε μπελάδες. Το τράβηξε αυτό τόσο μακριά ώστε να παντρευτεί τη μητέρα...»
Η ταινία Η κυρία εξαφανίζεται αποφεύγει τον κίνδυνο να χάσει το νεύρο της, καθώς φέρνει αντιμέτωπα τα βρετανικά στερεότυπα με τα ευρωπαϊκά. Δύο αδέξιοι Βρετανοί, φανατικοί οπαδοί του κρίκετ, ο Τσάρτερς (Μπάσιλ Ράντφορντ) και ο Κάλντικοτ (Nόντον Γουέιν) μονοπωλούν τις καλύτερες ατάκες, προσπαθώντας να αποφύγουν την εμπλοκή στην όλη φασαρία με αξιοσημείωτη ανεμελιά. Φυσικά, όλοι σφίγγουν τα χείλια τους για το φινάλε, μια φοβερή βρετανική συμπλοκή με όπλα με τα καθάρματα της ταινίας. Το αριστοτεχνικό θρίλερ του Χίτσκοκ είναι ταυτόχρονα ένα ενδιαφέρον σχόλιο στο δίλημμα της Βρετανίας σχετικά με την εμπλοκή της στον επικείμενο πόλεμο με τη Γερμανία και ένα εκπληκτικό κινηματογραφικό έργο.

Jamie Russell
Η κυρία εξαφανίζεται
Το "The lady vanishes" (1938) είναι μια από τις ωραιότερες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ, μαζί με τα 39 σκαλοπάτια το κομψοτέχνημα της λεγόμενης αγγλικής περιόδου της καριέρας του. Το 1936 το ντουέτο των Σίντνεϊ Γκίλιατ και Φρανκ Λόντερ (στη συνέχεια γνωστοί σκηνοθέτες, εκτός από σεναριογράφοι) διασκεύασαν για τον κινηματογράφο το μυθιστόρημα της Έθελ Λίνα Γουάιτ "The Wheel spins" (O τροχός γυρίζει), με το οποίο θέλησαν να καταγγείλουν την εξωτερική πολιτική της απομόνωσης του Τσάμπερλεν σε σχέση με τα τεκταινόμενα στην Ευρώπη. Η ταινία επρόκειτο να γίνει από τον Ρόι Γουίλιαμ Nιλ, όταν το δεύτερο συνεργείο που είχε πάει για εξωτερικά γυρίσματα στη Γιουγκοσλαβία εκδιώχθηκε από τη χώρα και η παραγωγή σταμάτησε προσωρινά, για να συνεχίσει δυο χρόνια αργότερα υπό τη
διεύθυνση του Χίτσκοκ, ο οποίος είχε συμβόλαιο για μια ακόμα ταινία με την εταιρεία Gaumont British. Δεν χωρά αμφιβολία, όμως, ότι ο Άγγλος μετρ βρήκε στην ταινία πράγματα που τον ενδιέφεραν ιδιαίτερα, όπως είναι η δοκιμασία της λογικής του θεατή, η λατρεία του σκηνοθέτη για τα τρένα, αλλά κι αυτός ο μοναδικός συνδυασμός χιούμορ και σασπένς, που αποτελεί σήμα κατατεθέν του έργου του.

Το Η κυρία εξαφανίζεται βασίζεται ως πλοκή σε αυτό που ο Χίτσκοκ αποκαλεί ένα "Μακ Γκάφιν": "Είναι ένα τέχνασμα, ένα τρικ, ένα "γκίμικ" όπως το λέμε. Nα λοιπόν η ιστορία του Μακ Γκάφιν: ξέρετε πως ο Κίπλινγκ έγραφε συχνά με θέμα τις Ινδίες και τους άγγλους που πολεμούσαν κατά των ιθαγενών στα σύνορα με το Αφγανιστάν. Σ’ όλες αυτές τις ιστορίες κατασκοπίας κύριο θέμα ήταν η κλοπή των σχεδίων του φρουρίου. ‘ο φρούριο ήταν το Μακ Γκάφιν. Έτσι δώσαμε το όνομα "Μακ Γκάφιν" σε τέτοιου είδους περιπέτειες: κλοπή χαρτιών, κλοπή ντοκουμέντων, κλοπή μυστικού...δεν έχει και μεγάλη σημασία. Oι λογικοί άδικα βασανίζονται να βρουν την αλήθεια ενός Μακ Γκάφιν, αφού δεν έχει και μεγάλη σημασία. Πάντοτε σκεφτόμουν στη δουλειά μου πως τα "χαρτιά', τα 'ντοκουμέντα' ή τα "σχέδια ενός φρουρίου' πρέπει να έχουν μεγάλη σημασία για τα πρόσωπα της ταινίας, αλλά καμία για μένα, τον αφηγητή" (Από το βιβλίο "Χίτσκοκ/Τρυφώ", Εκδόσεις ύψιλον/βιβλία). Το Μακ Γκάφιν στη συγκεκριμένη ταινία είναι ένα κατασκοπικό μήνυμα, που παραδίδεται υπό μορφή κωδικοποιημένου μουσικού μοτίβου στη Μις Φρόυ, μια γριά γκουβερνάντα, η οποία φεύγει σιδηροδρομικώς από μια χώρα των Βαλκανίων με προορισμό το Λονδίνο, αλλά στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού εξαφανίζεται. Η όλη ίντριγκα αποτελεί μια πρόκληση στην κοινή λογική. -αρατηρεί και πάλι ο Χίτσκοκ: "Αν θυμηθούμε τους φίλους μας τους "αληθοφανείς', θα μπορούσαν να αναρωτηθούν γιατί εμπιστευόμαστε ένα μήνυμα σε μια γριά κυρία που ο καθένας θα μπορούσε να εξουδετερώσει; Ή πάλι, γιατί αυτοί της αντικατασκοπίας δεν έστειλαν το μήνυμα μ’ ένα ταχυδρομικό περιστέρι;". Κι όμως, ο άγγλος μετρ προκαλεί την κοινή λογική του θεατή για να τη δοκιμάσει, στήνοντας ένα πανέξυπνο παιχνίδι ανάμεσα στο φαίνεσθαι και είναι των πραγμάτων, όπου τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Αυτό που κινεί τη μυθοπλασία της ταινίας είναι οι περιπέτειες και μεταμφιέσεις ενός σημαίνοντος (η Μις Φρόυ), η εξαφάνιση του οποίου γίνεται αιτία να έλθει μια γυναίκα (η κοσμική Ίρις) κοντά σ’ έναν άνδρα (ο μουσικολόγος Γκίλμπερτ) και να ξυπνήσει μέσα της ο ερωτικός πόθος (η ηρωίδα πηγαίνει να παντρευτεί στο Λονδίνο κάποιον κοσμικό κύριο που δεν αγαπά). Προηγουμένως, όμως, κινεί την περιέργεια του θεατή να μάθει τι έγινε, εντολή που μεταβιβάζει στο ζευγάρι της ταινίας, οι οποίοι ως νέοι Σέρλοκ Χολμς επιδίδονται σε μια ερασιτεχνική, αλλά αποτελεσματική αστυνομική έρευνα. Η Μις Φρόυ, λοιπόν, εξαφανίζεται μέσα σ’ ένα τρένο που ταξιδεύει, όλοι αμφισβητούν την ύπαρξή της κι όμως, όπως έλεγε ο Λακάν, "αυτό που είναι κρυμμένο, δεν είναι παρά αυτό που λείπει από τη θέση του". Έτσι η Μις Φρόυ ξαναβρίσκεται: α) υπό τη μορφή ενός άλλου σημαίνοντος (η υπογραφή του ονόματός της στο παράθυρο του τρένου), β) υπό τη μορφή μιας άλλης γυναίκας που φορά τα ρούχα της, γ) ενός πτώματος (η σκεπασμένη με επιδέσμους ασθενής) και δ) μιας γυναίκας Αγγέλου, που
εμφανίζεται εξίσου θαυματουργά όπως εξαφανίστηκε, για να περάσει με απίστευτη ευκολία το μπλόκο των εχθρών της και να βρεθεί πριν από τους ήρωες στο Λονδίνο!

Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της ταινίας οφείλεται στην έξοχη αξιοποίηση των δεύτερων χαρακτήρων, όπως το ζευγάρι των σνομπ εγγλέζων που ενδιαφέρονται μόνο για το πρωτάθλημα κρίκετ. Αλλά και οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, όπως της Nτέιμ Μέι Oυίτι στο ρόλο της Μις Φρόυ, της Μάργκαρετ Λόκγουντ στο ρόλο της ηρωίδας, του Μάικλ Ρεντγκρέιβ στο παρθενικό του ντεμπούτο στην οθόνη, του Πολ Λούκας στο ρόλο του ψυχιάτρου που βρίσκεται επικεφαλής των κατασκόπων, του Μπάζιλ Ράντφορντ και Nόντον Γουέιν που υποδύονται το ζευγάρι των εγγλέζων κ.α. Η ταινία γνώρισε πολύ μεγάλη επιτυχία, κάνοντας τους κριτικούς να ανακηρύξουν τον Χίτσκοκ ως τον μεγαλύτερο άγγλο σκηνοθέτη. O Όρσον Γουέλς είπε πως την είδε έντεκα φορές, ενώ αποτελούσε επίσης μια από τις πιο αγαπημένες ταινίες του Φρανσουά Τ‘ρυφώ. Ως στόρι γνώρισε στη συνέχεια δεκάδες απομιμήσεις, αλλά και ένα ριμέικ του 1979 (Δολοφονία στο τρένο των 12.15) με πρωταγωνιστές τους Άντζελα Λάνσμπουρι, Σίμπιλ Σέπερντ, Έλιοτ Γκουλντ, Χέρμπερτ Λομ και σκηνοθέτη τον Άντονι Πέιτζ, ο οποίος κόπιαρε πλάνο-πλάνο την ταινία του Χίτσκοκ, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να αναπλάσει τη μοναδική ατμόσφαιρά της.

Μπάμπης Ακτσόγλου

Συμμετέχουν
Μάργκαρετ Λόκγουντ
Iris Henderson
Μάικλ Ρεντγκρέιβ
Gilbert
Πολ Λούκας
Dr. Hartz
Dame May Whitty
Miss Froy
Σεσίλ Πάρκερ
Mr. Todhunter
Λίντεν Τράβερς
'Mrs.' Todhunter
Νότον Γουέιν
Caldicott
Basil Radford
Charters
Mary Clare
Baroness
Emile Boreo
Boris - Hotel Manager
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz
ΑΪΣΟΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ INTERNET Μ.ΙΚΕ
Επικοινωνία: webmaster@ishow.gr
Δελτία τύπου: press@ishow.gr
Τηλ. 211-4100551