Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Γερόλυκοι - iShow.gr
Γερόλυκοι (Old Dogs)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Κωμωδία
Είδος
Κωμωδία αμερικανικής παραγωγής 2009.
Συντελεστές
Υπόθεση
Δύο κολλητοί φίλοι, o χωρισμένος και άτυχος στον έρωτα Νταν (Ρόμπιν Γουίλιαμς) και ο ταγμένος στη διασκέδαση ορκισμένος εργένης Τσάρλι (Τζον Τραβόλτα), βλέπουν να έρχονται τα πάνω-κάτω στη ζωή τους όταν ξαφνικά αναλαμβάνουν τη φροντίδα δύο επτάχρονων διδύμων (Έλα Μπλου Τραβόλτα και Κόνερ Ρέιμπερν). Κι αυτό, τη στιγμή που ετοιμάζονται να συνάψουν τη μεγαλύτερη επαγγελματική συμφωνία στην καριέρα τους. Οι δύο εργένηδες, που κάθε άλλο παρά εξοικειωμένοι είναι με τα παιδιά, θα κάνουν τη μια γκάφα πίσω από την άλλη, για να ανακαλύψουν τελικά τι είναι πραγματικά σημαντικό σε αυτή τη ζωή...
Trailer
Φωτογραφίες
Πληροφορίες
ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΠΑΝΙΟ ΚΩΜΙΚΟ ΔΙΔΥΜΟ

«Σπάνια γελάω δυνατά όταν διαβάζω ένα σενάριο» λέει ο σκηνοθέτης Γουόλτ Μπέκερ. «Αυτή η ταινία βρίσκει μια μοναδική ισορροπία ανάμεσα στην ευαισθησία, την κωμωδία και την ποιότητα των χαρακτήρων». «Έχει πολλές κωμικές σκηνές αλλά κυρίως πολύ συναίσθημα» παρατηρεί ο παραγωγός Άντριου Πάνεϊ. Αμέσως μετά τη μεγάλη επιτυχία του 'Γαμομπελάδες', ο Πάνεϊ συναντήθηκε με το σεναριογραφικό δίδυμο Ντέιβιντ Γουάισμαν & Ντέιβιντ Ντάιμοντ και η ιστορία του έργου άρχισε να παίρνει μορφή σε ένα εστιατόριο του Λος Άντζελες. Οι γερόλυκοι της ταινίας είναι δύο πενηντάρηδες φίλοι και συνεργάτες που έχουν κατασταλάξει στον τρόπο ζωής τους. «Ο ένας από τους δύο ανακαλύπτει ξαφνικά ότι είναι πατέρας δύο επτάχρονων δίδυμων και τώρα οι δύο εργένηδες, που δεν είχαν ποτέ καμία επαφή με τα παιδιά, έρχονται απρόσμενα αντιμέτωποι με την πατρότητα» εξηγεί ο Ντέιβιντ Γουάισμαν.

Όπως παραδέχεται ο Πάνεϊ, το σενάριο γράφτηκε ειδικά για τους δύο πρωταγωνιστές, τον Τζον Τραβόλτα και τον Ρόμπιν Γουίλιαμς. «Είναι μια τεράστια τιμή να έχεις για πρωταγωνιστές δύο κινηματογραφικούς θρύλους. Σαν ένα όνειρο που τελικά πραγματοποιείται» σχολιάζει ο παραγωγός. «Ίσως είναι ένα από τα καλύτερα κωμικά δίδυμα που έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό» ισχυρίζεται ο σκηνοθέτης. Ο Τζον Τραβόλτα αντιμετώπισε την ταινία σα μια μοναδική ευκαιρία να συνδυάσει την κωμωδία με το συναίσθημα, ενώ ο Ρόμπιν Γουίλιαμς σα μια αφορμή να επαναπροσδιορίσει την έννοια της πατρότητας: «στην ηλικία μου συνειδητοποιείς ότι είσαι πια ο πατέρας του εαυτού σου, κι αυτό είναι τρομακτικό. Ακόμα πιο τρομακτικό όμως είναι να συναναστρέφεσαι με παιδιά όταν είσαι 50 ετών, τουλάχιστον πολύ περισσότερο από ότι θα ήταν αν το έκανες στα 30» ομολογεί ο ηθοποιός.

Η σχέση ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές είναι τόσο αληθινή όσο απεικονίζεται και στη μεγάλη οθόνη: «με τον Ρόμπιν γνωριζόμαστε εδώ και 30 χρόνια και τον αισθάνομαι πραγματικά σαν παλιό μου φίλο» παρατηρεί ο Τραβόλτα. Οι παραγωγοί επέλεξαν επίσης να εντάξουν στο καστ την Κέλι Πρέστον, σύζυγο του Τζον Τραβόλτα στην πραγματική ζωή. Αποφάσισαν όμως να της δώσουν το ρόλο της Βίκι, της μητέρας των δίδυμων παιδιών του Νταν (Ρόμπιν Γουίλιαμς), για να προσθέσουν ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον στην ταινία. «Είναι ένας εκπληκτικός ρόλος και ένα υπέροχο σενάριο» σχολιάζει η Πρέστον. «Ήταν το ιδανικό έργο για μένα, γιατί μου έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστώ με τον άντρα μου αλλά και με την κόρη μου στην πρώτη της ταινία». Για το ρόλο του δίδυμου αδερφού της Έλα, οι παραγωγοί κατέληξαν στο μικρό Κόνερ Ρέιμπερν μετά από εκτεταμένο casting. «Και τα δύο παιδιά είναι μικροί επαγγελματίες. Όχι μόνο ήξεραν τα λόγια τους αλλά πρότειναν και δικές τους ατάκες» παρατηρεί ο σκηνοθέτης. Ο Ματ Ντίλον ήρθε να συμπληρώσει το καστ υποδυόμενος τον Μπάρι, τον αρχηγό ενός προσκοπικού σώματος: «ο χαρακτήρας μου είναι υπερβολικά ταγμένος, παίρνει τον προσκοπισμό πολύ στα σοβαρά» λέει ο ηθοποιός. Όσον αφορά στην ερμηνεία του, ο Ντίλον σχολιάζει: «Μ’ αρέσει η κωμωδία και πιστεύω ότι ο καλύτερος τρόπος για να την παίξεις είναι να είσαι ειλικρινής, ευθύς».


ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΣΤΟ ΚΟΝΕΚΤΙΚΑΤ

Οι παραγωγοί κι ο σκηνοθέτης επέλεξαν χαρακτηριστικές τοποθεσίες του Μανχάταν, όπως το Central Park, το παρατηρητήριο Top of the Rock, το Grand Central Station, το Radio City Music Hall, το στάδιο Shea και την Times Square. «Δεν αφήνεις ποτέ ανεκμετάλλευτη μια ευκαιρία για γυρίσματα στη Νέα Υόρκη» σχολιάζει ο παραγωγός Άντριου Πάνεϊ. «Μπορεί να υπάρχουν δυσκολίες λόγω της υπερβολικής κίνησης και του κόσμου, αλλά προσθέτει απίστευτη ενέργεια στις ερμηνείες των ηθοποιών». «Πιστεύω ότι αποτυπώσαμε τη Νέα Υόρκη με έναν πολύ ιδιαίτερο και μοναδικό τρόπο. Κάναμε γυρίσματα στο κτίριο Bloomberg αλλά και στο Top of the Rock, που δεν έχει εμφανιστεί ποτέ σε άλλη ταινία» σχολιάζει ο σκηνοθέτης. Μία από τις πιο απαιτητικές μέρες των γυρισμάτων ήταν αυτή στο στάδιο Shea: η κινηματογράφηση έλαβε χώρα παράλληλα με έναν πραγματικό αγώνα μπέιζμπολ των Mets. «Στο χαρτί φαινόταν πολύ καλή ιδέα, στην πράξη όμως ήταν η μεγαλύτερη σκηνοθετική μάχη που έδωσα ποτέ» ομολογεί ο Μπέκερ. «Είχαμε στη διάθεσή μας μόνο 15 λεπτά για να ολοκληρώσουμε το γύρισμα, την ώρα που οι θεατές τραβούσαν φωτογραφίες ή πετούσαν αντικείμενα. Νομίζω ότι μέσα σ’ αυτά τα 15 λεπτά γέρασα περισσότερο από ότι σε οποιαδήποτε άλλη σκηνή στην καριέρα μου». Κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Τζον Τραβόλτα και ο Ρόμπιν Γουίλιαμς εμφανίζονται στη γιγαντοοθόνη του σταδίου, ανάμεσα σε ένα πλήθος 40.000 θεατών που ζητωκραυγάζει. «Είναι ένα από τα μεγαλύτερα τολμήματα που έχουν γίνει ποτέ σε παραγωγή» ισχυρίζεται ο σκηνοθέτης.

Μετά από δύο εβδομάδες γυρισμάτων στη Νέα Υόρκη, η κινηματογραφική ομάδα μεταφέρθηκε στο Κονέκτικατ, όπου στήθηκαν σε πλατό οι εσωτερικοί χώροι της ταινίας, όπως το εργένικο σπίτι του Νταν. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ντέιβιντ Γκρόπμαν δημιούργησε σε ένα στούντιο στο Στάνφορντ το πιο αφιλόξενο σπίτι για παιδιά: μια μεζονέτα με απότομα σκαλιά από μέταλλο και γυαλί καθώς και με μια εξωτερική πισίνα στον πέμπτο όροφο του κτιρίου. Στο Κονέκτικατ πραγματοποιήθηκαν επίσης και εξωτερικά γυρίσματα, όπως στο ιστορικό Putnam Memorial State Park.


ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ ΣΤΑ ΑΚΡΑ

Η χαλαρή σκηνοθετική αντιμετώπιση του Γουόλτ Μπέκερ λειτούργησε μοναδικά με το δημιουργικό του καστ. «Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν αφήσεις τους ηθοποιούς σου να συνεισφέρουν, δεν παίρνεις το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Γι’ αυτό πάντα κάνω ένα γύρισμα σύμφωνα με το σενάριο, ένα όπως το φαντάζομαι εγώ και όλα τα υπόλοιπα τα αφήνω πάνω τους» εξηγεί ο σκηνοθέτης. Η μέθοδος του Μπέκερ είχε μεγάλη απήχηση στους ερμηνευτές. «Ο Γουόλτ δέχεται σχεδόν τα πάντα. Φυσικά κι εμείς προσπαθούσαμε να μένουμε πιστοί στο σενάριο, αλλά πάντα μας ενθάρρυνε για νέες προσεγγίσεις και νέες ιδέες» λέει η Κέλι Πρέστον. «Έτσι, σε ορισμένες σκηνές, χρησιμοποίησα περιστατικά που έχουν συμβεί στην πραγματική μου ζωή. Ο Ρόμπιν πάλι δε χρειάστηκε ιδιαίτερη ενθάρρυνση: δοκίμαζε οτιδήποτε του περνούσε από το μυαλό και τις περισσότερες φορές ο Γουόλτ δεν τον σταματούσε». Από την πλευρά του ο Τζον Τραβόλτα επέλεξε να βασίσει τους αυτοσχεδιασμούς του στα κίνητρα του χαρακτήρα του γιατί, σύμφωνα με την εμπειρία του, όλα τα υπόλοιπα απορρίπτονται στο μοντάζ. Οι δύο πρωταγωνιστές κλήθηκαν ακόμα να επιδοθούν στη σωματική κωμωδία: για παράδειγμα, στη μεγάλη προσκοπική συγκέντρωση όπου αναγκάζονται να πάνε λόγω των διδύμων, τα δίνουν όλα σε έναν αγώνα φρίζμπι. «Είχαμε βέβαια και κάποιες απώλειες: ο Ρόμπιν έπαθε θλάση, γιατί το τράβηξε στα άκρα. Κανένας από τους δύο πρωταγωνιστές όμως δεν ήθελε να αντικατασταθεί από κασκαντέρ, παρά σε ελάχιστες σκηνές» θυμάται ο Μπέκερ.

Η ταινία οφείλει πολλά και στον τετράποδο πρωταγωνιστή της, τον εννιάχρονο Σεμπάστιαν, που υποδύεται το γέρικο κυνηγόσκυλο του Τσάρλι. «Στην πράξη δεν καλείται να κάνει και σπουδαία πράγματα, αφού θεωρητικά βρίσκεται με το ένα πόδι στον τάφο» εξηγεί η εκπαιδεύτρια του Σεμπάστιαν, Ντον Μπάρκιν. «Κυρίως τον βλέπουμε ξαπλωμένο στο κρεβάτι με τον Τζον, και η πιο αστεία του δράση είναι ότι σηκώνει το πόδι του και κατουράει ένα φυτό». Ο Σεμπάστιαν έμαθε το ρόλο του μέσα σε μιάμιση μόνο μέρα, χρόνος-ρεκόρ σύμφωνα με τα λεγόμενα της Μπάρκιν. «Από τότε, το σήκωμα του ποδιού έχει γίνει η αγαπημένη του διασκέδαση!».


Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ , ΓΟΥΟΛΤ ΜΠΕΚΕΡ

Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Γαμπρός με το Ζόρι’
Άλλες ταινίες: ‘Οι Χαρλεάδες’, ‘Van Wilder: Η Ψυχή του Πάρτυ’.
Άλλες δραστηριότητες: Δραστηριοποιείται και ως παραγωγός. Έχει γράψει δύο μυθιστορήματα, “Misconception” και “Link”, καθώς και ένα βιβλίο κόμιξ με τίτλο “Last Reign”. Μέσα στα σχέδιά του είναι να κάνει τη μεταφορά των δύο τελευταίων για τη μεγάλη οθόνη.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

ΤΖΟΝ ΤΡΑΒΟΛΤΑ (Τσάρλι)
Διακρίσεις:
• ‘Πυρετός το Σαββατόβραδο’ : Υποψήφιος για Όσκαρ
Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
• ‘Pulp Fiction’ : Υποψήφιος για Όσκαρ
Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού - Los Angeles Film Critics Association
Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα & Βραβείο BAFTA
• ‘Πιάστε τον Κοντό’ : Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού
• ‘O Κατήγορος’ : Βραβείο Alan J. Pakula - US Broadcast Critics Association
• ’Όλες οι Γυναίκες του Προέδρου’ : Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
• ‘Hairspray’ : Υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα
• Τιμήθηκε με το Βραβείο Britannia (British Academy of Film and Television Arts) και με το Βραβείο του Chicago Film Festival για τη συνολική συνεισφορά του.
Άλλες ταινίες: ‘Γκριζ’, ‘O Καουμπόι των Πόλεων’, ‘Κάρι’, ‘Blowout’, ‘Κοίτα Ποιος Μιλάει’, ‘Μιχαήλ’, ‘Φαινόμενο’, ‘Σπασμένο Βέλος’, ‘Αδίστακτα Πρόσωπα’, ‘Η Κόρη του Στρατηγού’, ‘Be Cool’, ‘Μοναχικές Καρδιές’, ‘Πυροσβεστικός Σταθμός 49’, ‘Ο Τιμωρός’, ‘Βασικός Στόχος’, ‘Κατ’Οίκον Παρενόχληση’, ‘Κωδικό Όνομα: Swordfish’, ‘Πεδίο Μάχης: Γη’, ‘Δολοφόνοι για Mοναχικές Καρδιές’, ‘Οι Χαρλεάδες’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στο ριμέικ της ταινίας ‘The Taking o Pelham 1 2 3’ (‘Επίθεση στο Συρμό’) και δάνεισε τη φωνή του στην ταινία animation ‘Μπολτ’.

ΡΟΜΠΙΝ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ (Νταν)
Διακρίσεις:
• ‘Ο Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ’: Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου
Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου - Screen Actors Guild
• ‘Η Κυρία Ντάπφαιρ’ : Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού
• ‘Ο Βασιλιάς της Μοναξιάς’ : Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού
• ‘Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών’ : Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
• ‘Ξυπνήματα’ : Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού - National Board of Review
• ‘Καλημέρα Βιετνάμ’ : Υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ηθοποιού
• Βραβείο συνολικής συνεισφοράς Cecil B. DeMille – Χρυσές Σφαίρες
• Βραβείο συνολικής συνεισφοράς - Chicago International Film Festival
Κινηματογραφικό ντεμπούτο: ‘Ποπάι’ του Ρόμπερτ Άλτμαν
Σημαντικότερες ταινίες: ‘Φτερά και Πούπουλα’, ‘Jumanji’, ‘Καπτεν Χουκ’, ‘Patch Adams’, ‘Φλάμπερ’, ‘Insomnia’, ‘Σκοτεινος Θαλαμος’, ‘Ο Αλλόκοτος Κόσμος του Γκαρπ’, ‘Μια Νύχτα στο Μουσείο’, ‘Ο Αντρας της Χρονιάς’, ‘Αδεια Γάμου’, ‘R.V.’. Επίσης δάνεισε το φωνητικό του ταλέντο στις ταινίες ‘Happy Feet’, ‘Robots’ και ‘Αλαντίν’.
Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στις ταινίες ‘Μια Νύχτα στο Μουσείο 2’ και ‘Ο Καλύτερος Μπαμπάς του Κόσμου’.
Άλλες δραστηριότητες: Έχει έντονη φιλανθρωπική δράση. Μεταξύ άλλων, συμμετέχει και στην μη κερδοσκοπική οργάνωση “Comic Relief” που υποστηρίζει τους άστεγους της Αμερικής.
Συμμετέχουν
Justin Long
Τζον Τραβόλτα
Charlie
Robin Williams
Dan
Σιθ Γκριν
Κέλι Πρέστον
Vicki
Ματ Ντίλον
Νταξ Σέπαρντ
Μπέρνι Μακ
Jimmy Lunchbox
Λόρι Λάφλιν
Ρίτα Γουίλσον
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz