Αναζήτηση
Μπάρμπαρα Στάνγουικ (Barbara Stanwyck) βιογραφία, βιογραφικό - iShow.gr
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΝΕΑ
Γέννηση
16/07/1907
Θάνατος
20/01/1990
Ηλικία
83
Βιογραφικό
Μεγάλη μορφή του αμερικανικού κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης, γνωστή για τη δυναμική κινηματογραφική της παρουσία, για το υποκριτικό της εύρος καθώς και για τις συνεργασίες της με μεγάλους σκηνοθέτες όπως ο Σέσιλ Μπι Ντε Μιλ, ο Φριτς Λανγκ, ο Φρανκ Κάπρα και ο Μπίλι Γουάιλντερ. Έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο στα τέλη της δεκαετίας του '20, μετά από ένα μικρό διάστημα στο οποίο εργάστηκε ως μοντέλο. Η πορεία της στον κινηματογράφο διήρκεσε 38 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων γύρισε 85 ταινίες κι έπειτα στράφηκε στην τηλεόραση. Βραβεύτηκε με 3 Βραβεία Έμμυ και με 1 Χρυσή Σφαίρα. Προτάθηκε για τέσσερα βραβεία Όσκαρ χωρίς όμως να κερδίσει ποτέ, γι' αυτό το λόγο η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών της παραχώρησε Τιμητικό Όσκαρ το 1981. Ήταν επίσης μια από τις 7 γυναίκες ηθοποιούς που τιμήθηκαν με βραβείο συνεισφοράς στην 7η τέχνη από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει επίσης στην 11η θέση στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.

Η Ρούμπι Κάθριν Στίβενς (όπως ήταν το πραγματικό της όνομα) γεννήθηκε στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης στις 16 Ιουλίου του 1907. Ήταν το πέμπτο και μικρότερο παιδί των Κάθριν Αν ΜακΦι και του Μπάιρον Ε. Στίβενς. Οι γονείς της ανήκαν στην εργατική τάξη. Η Στάνγουικ είχε σκοτσέζικη καταγωγή από την πλευρά της μητέρας της και αγγλική από την πλευρά του πατέρα της. Η μητέρα της σκοτώθηκε όταν ένας μεθυσμένος άγνωστος την έσπρωξε ενώ βρισκόταν πάνω σε κινούμενο τραμ, αφήνοντας την ηθοποιό ορφανή σε ηλικία 4 ετών. Δυο μήνες μετά την κηδεία ο πατέρας της έφυγε για να εργαστεί στην εκσκαφή της Διώρυγας του Παναμά και δεν επέστρεψε ποτέ στα παιδιά του. Η ηθοποιός κι ο αδελφός της ανατράφηκαν από την μεγάλη τους αδελφή, Μίλντρεντ, που ήταν 5 χρόνια μεγαλύτερη. Αργότερα η Μίλντρεντ έλαβε δουλειά ως χορεύτρια και τα δυο παιδιά αναγκάστηκαν να ζήσουν σε διάφορα ορφανοτροφεία, απ' όπου η ηθοποιός προσπάθησε να το σκάσει. Η Στάνγουικ άλλαξε επίσης πολλά σχολεία κατά την παιδική της ηλικία.

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιριών του 1916 και του 1917, η Στάνγουικ ακολούθησε την αδελφή της σε περιοδεία και επιχειρούσε να μάθει τα νούμερα της αδελφής της στα παρασκήνια. Πήρε την απόφαση να γίνει ηθοποιός όταν είδε για πρώτη φορά τις ταινίες της Περλ Γουάιτ, την οποία θεωρούσε είδωλό της. Η Στάνγουικ παράτησε το σχολείο σε ηλικία 14 ετών και άρχισε να εργάζεται τυλίγοντας πακέτα σε πολυκατάστημα του Μ... Διαβάστε περισσότερα
προύκλιν. Αμέσως μετά έπιασε δουλειά σε γραφείο τηλεφωνίας του Μπρούκλιν, όπου συμπλήρωνε κάρτες για 14 δολάρια την εβδομάδα, ένας μισθός που της επέτρεψε να γίνει οικονομικά ανεξάρτητη. Έπειτα εργάστηκε ως δακτυλογράφος για τη μουσική εταιρία Jerome H. Remick, μια δουλειά που της άρεσε, αλλά αναγκάστηκε να παραιτηθεί για να ξεκινήσει τις εμφανίσεις της ως χορεύτρια.

Το (θεατρικό) ξεκίνημα της καριέρας της


Το 1923, μερικούς μήνες πριν τα 16α της γενέθλια, η Στάνγουικ πέρασε από ακρόαση για τη χορωδία του Strand Roof, ένα νυχτερινό κέντρο κοντά στο Θέατρο Strand στην Πλατεία Τάιμς. Μήνες αργότερα έλαβε μέρος, ως χορεύτρια, στην επιθεώρηση Ζίγκφελντ. (Χρόνια αργότερα η ίδια δήλωσε: «Ήθελα να επιβιώσω, να έχω να φάω και να έχω ένα ωραίο παλτό»). Εργάστηκε επίσης ως καθηγήτρια χορού σε νυχτερινά μαγαζιά για λεσβίες και ομοφυλόφιλους άνδρες. Ο πιανίστας Όσκαρ Λεβάντ, φίλος της από εκείνη την περίοδο την περιέγραψε ως «μια γυναίκα που ήξερε να ξεχωρίζει τους διανοούμενους από τους ψεύτες».

Το 1926 ο Μπίλι Λα Χιφ την σύστησε στο Γουίλαρντ Μακ, ο οποίος έψαχνε ηθοποιούς για τη θεατρική παράσταση The Noose. Ο Λα Χιφ του πρότεινε να αναθέσει το ρόλο της χορεύτριας σε μια πραγματική χορεύτρια. Ο Μακ συμφώνησε και μετά από μια επιτυχημένη ακρόαση ανέθεσε το ρόλο στη Στάνγουικ. Η παράσταση αρχικά δεν είχε επιτυχία, αλλά ο Μακ αποφάσισε να μεγαλώσει το ρόλο της Στάνγουικ και να του προσθέσει περισσότερο πάθος. Το έργο ανέβηκε ξανά στο Μπρόντγουεϊ τον Οκτώβριο του 1926 κι έγινε ένα από τα δημοφιλέστερα της περιόδου. Κράτησε για 197 παραστάσεις κάνοντας την Στάνγουικ αστέρι του θεάτρου. Μετά από πρόταση του Μακ, η ηθοποιός άλλαξε το όνομά της σε Μπάρμπαρα Στάνγουικ, υιοθετώντας το όνομα του χαρακτήρα που υποδυόταν (Μπάρμπαρα Φρίτσι) και το επίθετο μιας άλλης ηθοποιού της παράστασης της Τζέιν Στάνγουικ.

Επόμενος θεατρικός της ρόλος στο Μπρόντγουεϊ, ήταν στην παράσταση του 1927 Burlesque, για την οποία έλαβε διθυραμβικές κριτικές. Την ίδια χρονιά πέρασε από ακρόαση για τον παραγωγό Μπομπ Κέιν, που έψαχνε για νέα ταλέντα για την βωβή ταινία του 1927 Broadway Nights. Έχασε τον πρωταγωνιστικό ρόλο επειδή δεν μπόρεσε να κλάψει στην ακρόαση, αλλά της ανέθεσαν ένα μικρό ρόλο στην ταινία. Αυτή ήταν και η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της ηθοποιού.

Την περίοδο που εμφανιζόταν στην παράσταση Burlesque, o πιανίστας Όσκαρ Λεβάντε τη σύστησε στον ηθοποιό Φρανκ Φέι, τον οποίο ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε το 1928. Το ζευγάρι μετακόμισε στο Χόλιγουντ και… άρχισε να μπαίνει το νερό στ’ αυλάκι!

Η λάμψη του Χόλιγουντ

Πρώτη ομιλούσα ταινία της ηθοποιού ήταν η ταινία του 1929 The Locked Door κι έπειτα γύρισε το Mexicali Rose. Παρόλο που καμιά από αυτές τις δυο ταινίες δεν ήταν επιτυχημένη, το 1930 ο Φρανκ Κάπρα της ανέθεσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Το Ξεβούρκωμα (Ladies of Leisure) κι η ερμηνεία της ήταν εκπληκτική. Ακολούθησαν επιτυχημένες εμφανίσεις σε διάφορες ταινίες, για να λάβει την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Στέλλα Ντάλας (Stella Dallas) αλλά έχασε από την Λουίζ Ράινερ. Ήταν μια από τις πολλές ηθοποιούς που ο παραγωγός Ντέιβιντ Ο' Σέλζνικ σκέφτηκε για το ρόλο της Σκάρλετ Ο' Χάρα της ταινίας Όσα Παίρνει ο Άνεμος (Gone With the Wind, 1939), αλλά δεν πέρασε ποτέ από ακρόαση για το ρόλο.

Το 1941 γύρισε τρεις επιτυχημένες ταινίες: Ο Λαός Προστάζει (Meet John Doe, 1941) σε σκηνοθεσία Φρανκ Κάπρα, Γιαμ Γιαμ (Ball of Fire, 1941) σε σκηνοθεσία Χάουαρντ Χοκς και Η Γυναίκα Πειρασμός (The Lady Eve, 1941) του Πρέστον Στέρτζις. Έλαβε τη δεύτερή της υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Γιαμ Γιαμ (Ball of Fire), έχασε όμως το βραβείο από την Τζόαν Φοντέιν (για την ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ, Υποψίες).

Τo 1944 ερμήνευσε τον πιο αξιομνημόνευτο ρόλο της καριέρας της στο φιλμ Νουάρ του Μπίλι Γουάιλντερ Κολασμένη Αγάπη (Double Indemnity). Η ερμηνεία της τής χάρισε την τρίτη υποψηφιότητα για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου, αλλά έχασε το βραβείο από την Ίνγκριντ Μπέργκμαν νικήτριας για την ερμηνεία της στην ταινία Εφιάλτης (Gaslight). Το 1948 έλαβε την τελευταία της υποψηφιότητα για Όσκαρ για τη συμμετοχή της στο φιλμ νουάρ Στον Ίσκιο του Δολοφόνου (Sorry, Wrong Number), αλλά έχασε από την Τζέιν Γουάιμαν.

Η ηθοποιός συνέχισε τις επιτυχημένες εμφανίσεις της και κατά τη δεκαετία του '50. Η τελευταία της κινηματογραφική εμφάνιση ήταν στην ταινία τρόμου Βήματα Μες τη Νύχτα (The Night Walker). Η Στάνγουικ έκανε στη συνέχεια στροφή στην τηλεόραση, όπου συνέχισε να παίζει μέχρι λίγο πριν από το θάνατό της(20 Ιανουαρίου 1990), από συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια και από χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια στο Κέντρο Υγείας Saint JohnΣημειωτέον ότι ήταν φανατική καπνίστρια μέχρι και τέσσερα χρόνια πριν αποβιώσει….

Φιλμoγραφία
1927 Broadway Nights
1929 The Locked Door
1929 Mexicali Rose
1930 Το Ξεβούρκωμα (Ladies of Leisure)
1931 Night Nurse
1932 Shopworn
1933 Σινικόν τείχος / Το πικρό Ρύζι του Στρατηγού Γιεν (The Bitter Tea of General Yen, 1932)
1933 Σκιες που Περνούν (Baby Face)
1935 Άννι Όκλεϊ (Annie Oakley)
1936 Ένοχος Πόθος (His Brother's Wife)
1937 Στέλλα Ντάλας (Stella Dallas)
1937 Μπροστά στο Ικρίωμα (This Is My Affair)
1938 Γυναίκες Ντετέκτιβ (The Mad Miss Manton)
1939 Golden Boy
1939 Η Μεγάλη Περιπέτεια (Union Pacific)
1940 Αγάπησα μια Κλέφτρα (Remember the Night)
1941 Ο Λαός Προστάζει (Meet John Doe)
1941 Γιαμ Γιαμ / Ο Καθηγητής και η Γυμνή Χορεύτρια (Ball of Fire)
1941 Η Γυναίκα Πειρασμός (The Lady Eve)
1941 Είσαι Δική Μου (You Belong to me)
1942 Ο Άρχων του Χρυσού (The Great Man's Lady)
1942 Οι Τρεις Αδελφές (The Gay Sisters)
1943 Γυναίκα Σατανάς (Lady of Burlesque)
1944 Κολασμένη Αγάπη / Με Διπλή Ταυτότητα (Double Indemnity)
1945 Ό,τι Ποθώ Απόψε (Christmas in Connecticut)
1946 Αμαρτωλές Γυναίκες (The Strange Love of Martha Ivers)
1947 Ερωτικός Σαδισμός (The Two Mrs. Carrolls)
1947 Καλιφόρνια (California)
1948 Στον Ίσκιο του Δολοφόνου (Sorry, Wrong Number)
1949 Η Κρυφή Ζωή μου (East Side, West Side)
1950 Ο Φάκελος της Θέλμα Τζόρντον (The File on Thelma Jordon, 1950)
1951 Ο Άνθρωπος με το Μανδύα (The Man with a Cloak)
1952 Σύγκρουση Εραστών (Clash by Night, 1952)
1953 Τιτανικός (Titanic)
1953 Μια Μητέρα με Παρελθόν (All I Desire)
1954 Ο Πύργος των Φιλόδοξων (Executive Suite)
1955 Οι Τρομοκράτες (The Violent Men)
1957 40 Πιστόλια (Forty Guns)
1962 Το Σπίτι της Αμαρτίας (Walk on the Wild Side)
1964 Βήματα Μες τη Νύχτα (The Night Walker)
Φωτογραφίες
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz
ΑΪΣΟΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ INTERNET Μ.ΙΚΕ
Επικοινωνία: webmaster@ishow.gr
Δελτία τύπου: press@ishow.gr
Τηλ. 211-4100551