Η Άννα Κουρή είναι Ελληνίδα ηθοποιός.
Βιογραφία
Η Άννα Μαρία Κουρή γεννήθηκε από γονείς Έλληνες μετανάστες στο Βελγικό Κονγκό, όπου και πέρασε τα παιδικά της χρόνια, φοιτώντας σε γαλλικό σχολείο. Σε ηλικία 10 ετών, εγκαταστάθηκε μόνιμα με τους γονείς και την μεγαλύτερη αδερφή της, Άλκηστη, στην Αθήνα και στη συνέχεια φοίτησε στην Γαλλική Ακαδημία Αθηνών, από όπου αποφοίτησε παίρνοντας το Baccalaureat. Ένα χρόνο μετά, πήγε στη Γερμανία, στο Ινστιτούτο Γκαίτε, για εκμάθηση της γλώσσας και έπειτα επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου σπούδασε στην Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη και αποφοίτησε το 1982.Η καριέρα της στο χώρο του θεάματος ξεκίνησε το 1980, με τη συμμετοχή της στην κινηματογραφική ταινία «Ο Παρθενοκυνηγός», ενώ ήταν ακόμα μαθήτρια στη δραματική σχολή, και μέσα στο 1981 άρχισε και τους πρώτους τηλεοπτικούς της ρόλους, σε δύο σειρές της ΕΡΤ. Μετά την αποφοίτησή της, έκανε το ντεμπούτο της και στο θέατρο, στην παράσταση «Η σπασμένη στάμνα» με τον θίασο του Λευτέρη Βογιατζή, τη σεζόν 1982 - 1983. Έγινε δημοφιλής στο ευρύ κοινό από τον πρωταγωνιστικό ρόλο της στη σειρά Οι Μεν και οι Δεν, ως Βάνα Δάγκα, αν και είχε αρχίσει να γίνεται ευρύτερα γνωστή ήδη από τις Τρεις Χάριτες, ως Τέτη Παπαχαρίτου, δηλαδή η τηλεοπτική κόρη της Άννας Παναγιωτοπούλου.
Εκτός από κωμικούς ρόλους, έχει ενσαρκώσει και δραματικούς, όπως εκείνον στο επεισόδιο «Ο Δράκος» της σειράς Ανατομία ενός εγκλήματος του Πάνου Κοκκινόπουλου, και εκείνους στα επεισόδια «Ο ιππότης», «Στεγνό καθάρισμα» και «Τρωικός πόλεμος» της σειράς Κόκκινος Κύκλος επίσης του Πάνου Κοκκινόπουλου, καθώς και σε κάποια θεατρικά έργα. Δημοφιλής τηλεοπτικός ρόλος για εκείνη, που μάλιστα συνδύαζε κωμικά και δραματικά στοιχεία, υπήρξε και αυτός της Mademoiselle Claire στη σειρά των Χάρη Ρώμα και Άννας Χατζησοφιά με τίτλο Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον. Με τον Χάρη Ρώμα, μάλιστα, εκτός από το Δεληγιάννειο και τους Μεν και Δεν, έχει συνεργαστεί και σε 4 θεατρικά έργα, με πιο πρόσφατο την παράσταση «Είδα τον Χάρη με τα μάτια μου». Το έργο αυτό παίχτηκε τις σεζόν 2011 - 2012 και 2012 - 2013, ενώ ο θίασος, εκτός από την Ελλάδα, έδωσε παραστάσεις και στην Κύπρο, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά και στην Αυστραλία. Γενικότερα ως δίδυμο, εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να θεωρούνται από το κοινό ως ένα από τα πλέον δημοφιλή καλλιτεχνικά ζεύγη των νεότερων δεκαετιών.
Παράλληλα, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2015 έγινε για πρώτη φορά και κριτικός θεάτρου, ως μέλος της κριτικής... Διαβάστε περισσότερα
Καριέρα
Τηλεόραση
Σύμφωνα με την ίδια, ο ρόλος της στους Μεν και Δεν, ενώ την έκανε εξαιρετικά δημοφιλή, ωστόσο της προκάλεσε ζημιά στην μετέπειτα τηλεοπτική της καριέρα. Συγκεκριμένα, έχει δηλώσει στις περισσότερες συνεντεύξεις της από τη δεκαετία του 2000 μέχρι σήμερα, ότι τα πρώτα χρόνια μετά τους Μεν και Δεν, της ζητούσαν στην τηλεόραση μόνο ρόλους ίδιους με αυτόν της Βάνας Δάγκα, διότι ο ρόλος αυτός είχε κάνει τέτοια αίσθηση που είχαν νομίσει ότι μόνο τέτοιους ρόλους μπορούσε να παίξει, καθώς την είχαν ταυτίσει ως άνθρωπο στην πραγματική της ζωή με την Βάνα (κοινώς, ότι όπως ήταν ο ρόλος της, έτσι είναι και πραγματικά). Επειδή δεν τους δεχόταν αυτούς τους ρόλους, διότι φοβήθηκε τότε την τυποποίηση και ταύτιση (το γνωστό στα αγγλικά ως φαινόμενο typecasting), συνολικά έκανε λιγότερες σειρές από όσες θα μπορούσε. Μάλιστα έχει επανειλημμένα τονίσει και ότι μια τέτοια εντύπωση, διαχρονικά, επικράτησε και στο κοινό που την γνώρισε μέσα από την τηλεόραση, καθώς λόγω της αίσθησης που έκανε ο ρόλος αυτός και των διαρκών επαναλήψεων της σειράς για πολλά χρόνια, η κοινή γνώμη την είχε σταθερά ταυτίσει με τον ρόλο της Βάνας. Ως αποτέλεσμα, μολονότι η ηθοποιός έκανε και σε άλλες σειρές πρωταγωνιστικούς ρόλους, το ευρύ κοινό διατήρησε στη μνήμη του την Βάνα Δάγκα και δυσκολευόταν να την αποδεχτεί σε κάτι διαφορετικό. Αντιθέτως, όπως προσθέτει συχνά στις νεότερες συνεντεύξεις της, η τηλεοπτική αποχή της για πολλά έτη μετά το Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο δεν ήταν δική της επιλογή, αλλά αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης της χώρας από το 2009 και για 1 δεκαετία και της συνεπακόλουθης μείωσης της παραγωγής των εγχώριων σίριαλ στο ελάχιστο σε αυτό το χρονικό διάστημα, με συνέπεια τις μικρές πιθανότητες εξεύρεσης νέων τηλεοπτικών ρόλων - φαινόμενο που έπληξε και γενικότερα όλο τον κλάδο των Ελλήνων ηθοποιών κατά τη δεκαετία του 2010.