Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Η ιερότητα του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου | Παρασκήνιο - 34ος κύκλος - iShow.gr
Παρασκήνιο - 34ος κύκλος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ντοκυμαντέρ
Ενημερωτική εκπομπή
Είδος
Σειρά εκπομπών - ντοκυμαντέρ, ελληνικής παραγωγής, γύρω από τον πολιτισμό.
Συντελεστές
Κύκλοι
1
1
34
Επεισόδιο 34.0:  Η ιερότητα του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου
Τα τελευταία δυο χρόνια το Θέατρο της Επιδαύρου συγκλονίστηκε από θυελλώδεις αντιδράσεις κοινού και κριτικών σε δυο παραστάσεις Αρχαίου Δράματος απο ξένους σκηνοθέτες και έλληνες ηθοποιούς. Η Μήδεια σε σκηνοθεσία Ανατόλι Βασίλιεφ το καλοκαίρι του 2008 και οι Πέρσες σε σκηνοθεσία Ντίμιτερ Γκότσεφ το καλοκαίρι του 2009.
Τα όσα έγιναν, προκάλεσαν οξύτατες συζητήσεις και αντιπαραθέσεις θεατρανθρώπων, κριτικών, δημοσιογράφων, διανοουμένων, ιστορικών αλλά και πολιτικών.

Μια σειρά από ζητήματα ήρθαν στην επιφάνεια, όπως η ξενοφοβία, η παράδοση, η αίσθηση μοναδικότητας που διακρίνει τους νεοέλληνες, η σύνδεση των κλασικών κειμένων με την Εθνική μας ταυτότητα και την προάσπισή της, η διδασκαλία του λόγου μέσω διερμηνέα από αλλοεθνείς σκηνοθέτες, το ζήτημα της μετάφρασης, το παραδοσιακό απέναντι στο μοντέρνο, η ιδιαιτερότητα του ποιητικού λόγου, τα όρια στην καλλιτεχνική έκφραση και τελικά αυτή η ίδια η «Ιερότητα» του Θεάτρου στην Επίδαυρο, η ενέργεια του χώρου και η μεταφυσική διάσταση στην προσέγγιση των αρχαίων κειμένων.
Πληροφορίες
Στην εκπομπή τίθεται μια σειρά από ερωτήματα-θεματικές, σε μια προσπάθεια όχι να δοθούν εύκολες και προφανείς απαντήσεις, αλλά να προσεγγίσουμε σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο βάθος αλλά και νηφαλιότητα, ένα τόσο δύσκολο, όσο και φλέγον, όπως εξελίχθηκε, ζήτημα.

Εξασφαλίσθηκε η συμμετοχή στην εκπομπή των δυο σκηνοθετών που σκανδάλισαν μερίδα του κοινού και της κριτικής, του Ανατόλι Βασίλιεφ και του Ντίμιτερ Γκότσεφ, που καταθέτουν μαρτυρίες που σφύζουν από πάθος, ένταση, αλλά και ρηξικέλευθη διάθεση.
Ο Νίκος Καραθάνος, ηθοποιός που συμμετείχε και στις δυο επίμαχες παραστάσεις, αλλά και στις Βάκχες του Ματίας Λάγχοφ που είχε προκαλέσει σάλο το 1997, καταθέτει τη μαρτυρία του.
Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος και ο Γρηγόρης Ιωαννίδης εκφράζουν τις δυο διαφορετικές συνιστώσες, αλλά και τις αντίστοιχες γενιές κριτικών και τοποθετούνται με γνώση, πάθος και ακρίβεια.
Η Λυδία Κονιόρδου, ηθοποιός με τεράστια προϋπηρεσία στο Αρχαίο Δράμα και συγχρόνως πρωταγωνίστρια στην ομώνυμη παράσταση του Βασίλιεφ, μεταφέρει με νηφαλιότητα τις εμπειρίες της, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός σχολιάζει με ανατρεπτική διάθεση, αλλά και κατασταλαγμένη γνώση ως άνθρωπος που έχει βγει έξω από τα σύνορά μας με διάφορες παραστάσεις του. Ενώ ο Δημήτρης Μαυρίκιος, τοποθετείται με τόλμη πάνω στην προσέγγιση των κειμένων από αλλοεθενείς σκηνοθέτες και παράλληλα μεταφέρει την εμπειρία του από το πρόσφατο ανέβασμα του «Τερατώδους αριστουργήματος» του Γιάννη Ρίτσου στη Μικρή Επίδαυρο.

Τέλος η Αμαλία Μουτούση, μέσα από το Θέατρο της Επιδαύρου θυμάται την ένταση της συμμετοχής της στους Πέρσες του Γκότσεφ το περασμένο καλοκαίρι και παράλληλα προσεγγίζει με εντυπωσιακή ακρίβεια και βάθος σκέψης το θέμα.
Πλουσιότατο οπτικό υλικό από τις παραστάσεις της Μήδειας και των Περσών, που αναλύονται ως την παραμικρή λεπτομέρεια, συνοδεύουν τη εκπομπή, όπως επίσης και σπανιότατο υλικό από παραστάσεις και πρόβες του παρελθόντος του Κουν, του Ροντήρη, του Βογιατζή, του Λάγχοφ κ.λ.π.

Η εκπομπή στέκεται στο ρόλο του κοινού, τη διαμόρφωσή του, το ρόλο του ως θεματοφύλακα της Εθνικής ταυτότητας, την αντιμετώπιση των ξένων σκηνοθετών, την ιδιαιτερότητα του ποιητικού λόγου και την διαμάχη γύρω από τους Πέρσες.
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz